FELNŐTTKÉPZÉST KIEGÉSZÍTŐ TEVÉKENYSÉGEINK
Általános elvek:
A felnőttképzési tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatás az a tevékenység az Fktv. alapján, amely a felnőttképzésben folytatott képzések egyénre szabott kialakításának elősegítésére, a képzés hatékonyságának javítására vagy a munkavállalás elősegítésére irányul.
Kiegészítő tevékenységek:
- előzetes tudás mérése, beszámítása
- előzetesen megszerzett tudás beszámítása
- bementi kompetenciamérés
- képzési szükségletek felmérése,
A felnőttképzési szolgáltatások bevezetésével az egyént segítjük bekapcsolódni a képzési folyamatba, támogatjuk foglalkoztatást elősegítő képzésben való eredményes részvételében, illetve felkészítjük a munkaerőpiacon való sikeres szereplésre.
A felnőttképzési szolgáltatások azt a célt szolgálják, hogy az egyén a munkaerőpiacon kedvezőbb pozícióba kerüljön, illetve a rendelkezésre álló szolgáltatások igénybevételével problémái megoldásához segítséget kapjon. Ennek érdekében intézményünk igény szerint biztosítja szolgáltatásait általában a felnőtteknek, illetve a képzésben résztvevőknek.
- Előzetes tudás mérése, előzetesen megszerzett tudás beszámítása
Az előzetesen megszerzett tudás felmérésének célja a jelentkező korábban megszerzett ismereteinek, készségeinek és gyakorlati tapasztalatainak a megvizsgálása és értékelése, illetve ezek összevetése a kiválasztott képzés során megszerezhető kompetenciákkal, képes-e a képzés során elsajátítandó tananyagegységek követelményeinek teljesítésére, amelynek eredményeként a követelmények megfelelő szintű teljesítése esetén a tananyagegység elsajátítására irányuló képzési rész alól a képzésre jelentkezőt fel kell menteni.
Az előzetes tudás beszámítása az előzőleg megszerzett képesítés dokumentumaiban (diploma, leckekönyví) bizonyítható ismeretek és az adott képzés összehasonlításával és annak elfogadásával is történhet.
A tudás beszámítása a tanórák látogatása és vizsgák alól felmentést adhat, a tanulmányidő rövidítését nem jelenti.
A tanfolyamra jelentkező a jelentkezési lap megfelelő rovatában kérheti, hogy egy bemeneti mérés eszközével mérjük az előzetes tudás szintjét. Erre a képzés első óráiban kerül sor, szóbeli, néha írásbeli munkával ill. az oktatási dokumentumokban található tanulmányi eredmények beszámításával . A felmérést a felnőttképző vezetője vagy az oktató végzi.
Az eredménytől függően és a képzés egyéb feltételeinek figyelembe vételével a jelentkező felmentést kaphat a tanfolyam egyes részeinek látogatása alól.
- Bemeneti kompetenciamérés
A képzés megkezdéséhez szükséges kompetenciával való rendelkezést igazoló dokumentum hiánya esetén annak felmérése, hogy a képzésre jelentkező birtokában van-e azoknak a kompetenciáknak, amelyek a képzés megkezdéséhez és annak sikeres elvégzéséhez feltétlenül szükségesek. Amennyiben igen a képzésre jelentkező bekapcsolódhat a képzésbe.
A bemeneti kompetenciamérést a képzés megkezdése előtt a felnőttképző vezetője vagy az oktató végzi.
A szolgáltatás térítésmentes
MENTÁLHIGIÉNÉS SZOLGÁLTATÁSOK (Szolgáltatások „FÜL” alá)
FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉGHEZ KAPCSOLÓDÓ INGYENES SZOLGÁLTATÁSOK
- Képzési szükségletek felmérése és felnőttképzési tanácsadás
Ezt a szolgáltatást a tanulás iránt érdeklődő akkor veheti igénybe, ha arra kíváncsi, hogy számára mely képzések felelhetnek meg az ő személyes előképzettsége, korábban megszerzett szakmai tapasztalatai, egyéni élethelyzete, érdeklődése és munkaerő-piaci helyzete alapján.
A tanácsadási folyamat egyénre szabott, a jelentkezőnek módja nyílik megismerni a számára megfelelő tanfolyamokat, az azokon megszerezhető kompetenciákat és szakképesítéseket.
A képzési tanácsadás szolgáltatást jelentkezési lap megfelelő rovatában kérheti.
A tanácsadást a felnőttképző vezetője végzi.
- Elhelyezkedési tanácsadás
A szolgáltatás célja, hogy az igénybe vevő később egy olyan jövőkép, pályaterv kialakítására legyen képes, amely érdeklődésének, képességének és személyiségének megfelel. Megrendezésére Résztvevői igény szerint kerül sor.
- Pályaorientációs tanácsadás
Ezt a szolgáltatásunkat azoknak a partnereinknek ajánljuk akik különböző okok miatt – a szakmaválasztásban – nehezen döntenek vagy dönteni képtelenek. Nekik szeretnénk segíteni annak a szakmának vagy foglalkozási iránynak a felkutatásában, amely személyükhöz, tudásukhoz, egyéni igényeikhez a legjobban illeszkedik.
Intézményünkben a pályaorientáció egyfelől része a képzésnek – érdeklődünk partnereink képességeiről, elhivatottságukról, esetleges továbbtanulási szándékukról – másfelől, mint önálló tevékenység is megjelenik. Ez esetben részletesebben szólunk a szakmai követelményekről, magatartási mintákról, viselkedésről illetve igyekszünk minél több információt adni a választott szakmáról, annak előnyeiről és hátrányairól.
- Pályakorrekciós tanácsadás
Ezt a szolgáltatásunkat azoknak a partnereinknek ajánljuk akik az eredeti szakmájukat különböző okok miatt nem folytatják. Ezzel a szolgáltatásunkkal olyan új pálya kiválasztásában szeretnénk segíteni, amely érdeklődésüknek, végzettségüknek, képességeiknek, adottságaiknak megfelelnek. A kiválasztáskor tekintettel vagyunk az elhelyezkedési lehetőségekre.
A felmérést változóan, szóban illetve írásban tesszük meg. A felmérés eredményeként a részvevő számára egy konkrét szakma, szakmacsoport vagy foglalkozási irány jelenik meg.
- Álláskeresési tanácsadás
A tréningre vonatkozó igényét a képzésre jelentkező a jelentkezési lapon rögzítheti.
Az elhelyezkedési tanácsadás során segítjük a tanácsot-kérőt önmaga megismerésében, érdeklődésének, ambícióinak képességeinek feltárásában. Megadjuk azokat az információkat, amelyek elősegítik az egyén karriercéljainak megvalósítását, a megfelelő
munkahelyválasztást. Törekszünk behatárolni a valós és potenciális munkalehetőségeket, munkahelyeket, amelyek részt vevő jövője szempontjából fontosak lehetnek.
Az elhelyezkedési tanácsadást az igények felmérése alapján a felnőttképző vezetője vagy az általa megbízott oktató nyújtja a képzés befejezését megelőzően.
- Mentálhigiénés tanácsadás
A tanácsadásra vonatkozó igényt a képzésre jelentkező – a jelentkezési lapon rögzítheti, a képzésben részt vevő pedig a képzés során felmerülő igényét a felnőttképző vezetőjének kell írásban jelzi.
A mentálhigiénés tanácsadás célja az egészséges lelki élet kialakítása és megtartása. A mentálhigiénés szakember segítségként mobilizálja a személy (kliens) saját lelki erőforrásait. A kliens és a tanácsadó (segítő) együtt tűzi ki a célt, a tanácsadó kérdéseivel, illetve rendelkezésére álló speciális módszerekkel segíti, kíséri a klienst az úton. A tanácsadás jellemzően tartós változást eredményező hosszabb folyamat.
A tanácsadást a felnőttképző vezetője végzi.
- Tanulástechnikai tanácsadás
A képzésre jelentkező tanácsadásra vonatkozó igényét a jelentkezési lapon, a képzésben már résztvevő is írásban jelenti a felnőttképző vezetőjének.
Tanulástechnikai tanácsadás célja, hogy az igénylő segítséget kapjon tanulási módszereinek bővítésében, támogatást nyerjen az egyéni tanulási stratégiája kialakításában.
A tanácsadás történhet egyéni vagy csoportos formában, az igénylő/igénylők kérésének megfelelően. A tanácsadás érinti a
- tanulást befolyásoló külső, belső és lelki (képességek, készségek, motiváció, érdeklődés, elvárások) tényezőket,
- a tanulási módszerek, eszközök szerepét a hatékony tanulásban,
- az írás, olvasás, szövegértés, elemzés, visszaadás problémáit, az egyes készségek fejlesztését,
- a modern technikai eszközök tanuláshoz való használatának előnyeit, veszélyeit,
- a sajátélményű tanulás, a a terepen való szakmai tanulás témakörét valamint a
- vizsgadrukkot és kezelését.
Az egyéni igények megbeszélésre is lehetőséget biztosít a tanácsadás.
VALAMENNYI SZOLGÁLTATÁSUNK INGYENESEN KAPCSOLÓDIK A KÉPZÉSEKHEZ, A PARTNER, A JELENTKEZŐ IGÉNYEIHEZ IGAZODVA.